Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 16 oktober 2019

Zondag 14 oktober t/m woensdag 16 oktober

Maandag 14 oktober van Galera naar Lorca

Het gaat vandaag vooral bergaf. Het hotel is op maandag gesloten en dat is dan ook echt gesloten. Geen ontbijt, maar ik kreeg gisteravond te horen hoe ik de sleutel van de buitendeur onder de bloempot moest stoppen... Eerst door het dorpje Orce, hier zie je flink wat grotwoningen, net zoals in Galera. Na Orce kom ik een redelijk vlak, maar vooral ook heel dun bevolkt dal. Erg mooi om door te fietsen. De dorpjes op mijn kaart zijn eigenlijk spookdorpen, je ziet nergens leven.
In Maria kwam ik het eerstje barretje tegen. Het was trouwens ook nog wel even klimmen op bij Maria te komen. In het barretje stapt een fietsend echtpaar binnen. Ze blijken uit Turnhout te komen, dus eigenlijk buren. 
Na Maria verandert het landschap, gedomineert door een echte tafelberg "El Gigante". Daarna toch nog wat heuvels en langzaam kom ik in de buurt van Lorca. Via Google maps heb ik daar een overnachtingsplaats voor campers gevonden met een Nederlanfse eigenaar. Een appje gestuurd of ik mijn tentje er misschien neer kon zetten en dat was goed. Bij de lokatie aangekomen vroeg de eigenaar ,  sympathieke Amsterdammer mij of ik misschien in de kamer wilde slapen voor €15,-. Daar hoefde ik dan niet lang over na te denken. Blijft toch wel een droevige toestand die campers. Mensen zoeken vrijheid en comfort, maar gaan toch nog steeds liever binnen douchen en naar het toilet, koken buiten (anders stinkt het zo binnen). En daar geef je dan een ton voor uit. Ik begrijp het niet. 

Dinsdag 15 oktober van Lorca naar Murcia.

Omdat ik nu echt niet in tijdnood kom, ben ik in Lorca maar eens Transavia gaan bellen of ik eerder terug kan vliegen en dat ging vrij gemakkelijk. Vlieg nu vrijdag 18 oktober terug ipv woensdag de 23ste. De strook van Lorca naar Murcia bestaat voornamelijk uit plastic en beton. Op en onder het plastic wordt groente
verbouwd. Onder het beton zit voornamelijk de vleesverwerkende industrie. Niet echt een mooie route. Vandaag maak ik veel stopjes. Gisteren heb ik bij een tankstation paëlla gegeten en volgens mij is die niet goed gevallen. Hij was overigens wel lekker....
In Murcia mijn intrek genomen Cathedral hostel vlak bij de kathedraal natuurlijk. Her hostel ligt op de derde verdieping. Mijn tassen passen wel in het liftje, mijn fiets niet. Dus werd de trap op sjouwen... Nog snel even de kathedraal bezocht en ik kom er achter dat ik een beetje kathedraalmoeheid begin te vertonen. Ik heb er nu wel genoeg gezien.
's Avond ontmoet ik mijn kamergenoot een werkstudent uit Marokko. Hij studeert aan de Landbouw universiteit in Murcia en is bezig met onderzoek tegen meeldouw....

Woensdag 16 oktober van Murcia naar Torrevieja

Ik heb besloten om niet direct van Murcia naar Alicante te gaan, maar een ommetje te maken via Torrevieja. Ik kan daar bij een Vrienden op de fietsadres slapen. De tweede al deze reis.
Ik moet er nog wel een paar heuvels voor over en na 47km zit ik dan aan de kust. Het gehalte Engelsen, Belgen, Nederlanders etc. is hier hoog. Je ziet dat aan de "for sale" borden. Maar ook opvallend is dat er op vrijwel elke rotonde een schaars gekleede en zwaar opgemaakte dame zit of staat. En die staan daar niet om het verkeer te tellen...











Geen opmerkingen: