Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 17 oktober 2019

Donderdag 17 oktober naar Alicante

De laatste rit van deze reis!
Mijn maag is nog steeds van streek van de paëlla van een paar dagen geleden. Ik denk dat mijn loperamide niet meer werkt. Het is zeker over de datum. Misschien heb ik zelfs wel last van de medicijnen..... Gisteren kon ik de zuurkoolschotel niet eens op, die mijn host van de Vriendenopdefiets voor me had gemaakt niet eens op. Terwijl hij erg lekker was.
Eerst dus maar langs een apotheek en nieuwe gehaald. Het lijkt te werken. Een scheet laten durf ik nog niet echt aan. De route ken ik eigenlijk al van twee jaar geleden, toen ben ik in Torrevieja omgekeerd omdat ik toen wel klaar was met Spanje. Ook nu kom ik weer langs de zoutmeren met de flamingo's. Inmiddels heb ik een betere lens en krijg ik ze er mooi close op. Een kilometer of 10 voor Alicante is een groot winkelcentrum met een fietsenzaak en ik kan daar een fietsdoos meenemen. Met een paar eerder gekochte spanbanden kan ik hem aardig klein op mijn bagagedrager krijgen. Het geeft me toch een veiliger gevoel dan in een hoes.
Slapen doe ik in een IBISbudget hotel op 7km van de luchthaven. Het wordt wel vroeg op morgen, want mijn fiets demonteren en inpakken moet ik in de vertrekhal doen.

Epiloog
Fietsen in Portugal en Spanje is toch iets heel anders dan ik gewend ben in Azië maar ook in Amerika. De omgeving maakt het mooi, maar het idee dat je echt in een vreemd land bent is er nauwelijks bij. Met mijn aankomst in Alicante stop ik met het trekken van een lijn over de
kaart, misschien dat ik nog wel eens in Pakistan of Vietnam ga fietsen en toch weer in de buurt kom van mijn lijn om de wereld. Ik heb nu in ieder geval dat ik nu twee keer van Oceaan naar Oceaan ben gefietst en daarmee is het leuk geweest. Tijd voor andere leuke fietstochten die niet persé op die lijn hoeven te liggen. De volgende staat al in de planning, tickets zijn geboekt. Een rondje Gambia, Zuid-Senegal, Guinee Bissau, Guinee Conakry en weer terug via Zuid-Oost Senegal naar Gambia. Ik heb er zin in. Al mijn foto’s zijn te bekijken via: https://photos.app.goo.gl/ZcDmnB9jqxFQ1W5MA
Voor de lezers, bedankt voor het lezen!






Geen opmerkingen: