Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 13 oktober 2019

Zaterdag 12 en zondag 13 oktober

Zaterdag 12 oktober naar Pozo Alcon

Na twee ontbijtjes vertrokken. Één ontbijtje is een half geroosterd stokbroodje (tosta tomates) met tomatensaus en een koffie of een stokbroodje met jam. Ik neem ze alle twee, want op een zo'n laf stokbroodje kan ik niet fietsen. De eerste 10km gaan lekker soepel, maar dan begint het. Het wordt een echte klimdag met hellingen van soms 15km lang. De vergezichten zijn mooi. In Pozo Alcon vraag ik bij een tankstation of de camping La Bolero open is. Gelukkig is dat het geval. Echt lekker slapen is er niet bij, want naast de camping is een of andere jeugdkolonie en die gaan tot laat door.
Ik heb veel plezier van mijn luifel en mijn stoeltje, het maakt het kamperen een stuk meer comfortabel.

Zondag 13 oktober naar Galera

Voordat het licht werd opgestaan, vandaag moet er ook weer flink geklommen worden. 
De route voert door dennenbossen en langs mooie hellingen. Eindelijk even geen olijfbomen. Ook nu weer af en toe flink klimmen.
Vlak voor Castrill gaat het steil naar beneden, dat belooft niet veel goeds, want ik weet zeker dat ik ook weer uit het dal moet klimmen. Castrill is een mooi plaatsje waar veel Spaanse toeristen op af komen. Vandaag is er een of ander feest. Na een koffie con leche en een tosta tomates moet het maar gebeuren. 285 meter omhoog over nog geen 5 kilometer. Het valt eigenlijk wel mee, maar het kost gewoon veel tijd. Na Castrill puf ik even uit bij een tankstation en tref daar de burgemeester, die    me uitlegt dat de bewaren van de cultuur erg belangrijk is en dan met name het stierenvechten. Later schuift nog iemand aan die aardig Duits spreekt. Dat van de burgemeester had ik in ieder geval goed begrepen. Onderweg kom ik nog een paar van deze grappen tegen. Vlak voor Huescar kom ik op een vlakte terecht en schiet het in een keer op. Toch gaat het me niet lukken om op mijn geplande camping bij Maria te geraken. In Galera vindt ik een uitstekend hotelletje. Mag iets kosten maar ik en tenslotte op vakantie. Ze hebben er een uitstekend restaurantje bij, waar ik wel heel erg lekkere lamskoteletjes kan eten. Zeldzaam lekker.














Geen opmerkingen: