Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 2 oktober 2019

Woensdag 2 oktober Lissabon - Lavre 75km

Het was onrustig op de dorm in het hostel. Telefoontjes, gesnurk, een stel dat vroeg opstond. Niet echt lekker geslapen dus, maar als je voor €10,50 een slaapplek hebben in het centrum van een wereldstad, moet je niet teveel zeuren. Het was er schoon en goed georganiseerd.
Het lukte me om de boot van 08.00 te nemen naar Montijo. Een mooi tochtje van 25 minuten met uitzicht op de stad en dat voor maar €2,85.
Vanaf Monteijo de N4 genomen richting Evora. Lekker rustig aan, af en toe een restaurantje. Het eten is hier ook echt niet duur. Een plate met een flinterdun schnitzel; een gebakken ei; wat salade en een lading frites kost €5,-
Na Vendes Novas linksaf en na 17km kwam ik aan in Lavre bij Quinta Anema. Een adres dat ik vond op een kaart van Vrienden op de fiets. Een Nederlands stel boert hier biologisch. Ze hebben vooral melkvee. Nog even een klein stukje gewandeld naar de ruine van een Romeinse brug. Onvoorstelbaar dat hier vroeger een weg heeft gelopen.
Grtz Gerrit







Geen opmerkingen: