Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 1 oktober 2019

Lissabon - Lissabon

Zondag 29 september t/m dinsdag 1 oktober

Ik had het al wel vaker gedaan. Mijn fiets inpakken, op het vliegtuig en aangekomen weer uitpakken en in elkaar zetten. Ben toch altijd bang dat je door de routine toch wat vergeet. Gelukkig ging het zeldzaam soepel.


Om 17.15 in Lissabon geland, mijn routineklus geklaard op de fiets naar Estancion Oriente, kaartje kopen (€2,85 en de fiets is gratis) en rond 19.30 zat ik in de trein naar Sintra. Ongeveer 40 km. In Sintra vlotjes mijn hostel gevonden. Casa Azul met een enorm vriendelijke gastheer anders kan ik het niet noemen. 's Avonds stuurde hij nog een niet aangemeldde gast weg, terwijl er op mijn kamer nog plaats was.... No we do not make late check-ins! Ik heb wel in hostels geslapen waar mensen in de holst van de nacht nog binnen vallen.

Maandag 30 september.
Aan het uitstekende ontbijt trof ik een stel uit Taiwan. Ze hebben mij uitgelegd hoe het nu zat met de tweede naam van veel mensen uit Taiwan. Omdat niemand in het westen hun echte naam kan uitspreken bedienen ze zich van een tweede naam, de vrouw had in de VS gestudeerd en heette daar Jane, toen ze later in Zwitserland ging werken heeft ze daar Jeanne van gemaakt. De tweede naam staat ook in het paspoort onder: Also known as "....."



Ik wil het meest westelijk punt van het vasteland van Europa "aantikken" en daarna via Lissabon naar het oosten fietsen. Het punt heet Cabo da Rocca. Ik dacht daar misschien een restaurantje te treffen (dat was er) , maar er stonden ook zeker 20 bussen met vooral Aziatische toeristen, dat was wel even schrikken. Na de verplichte foto's via de kust naar Lissabon gefietst en mijn hostel opgezocht. Lissabon ligt op een stel flinke en steile heuvels, ik moest nog afstappen om ergens boven te komen. Het hostel is niet erg groot. Twee zalen met stapelbedjes en een flinke zitkamer. Wel goed georganiseerd en vooral ook schoon. Voor €11,- per nacht moet je dan ook niet gaan zeuren.

Dinsdag 1 oktober
In Myanmar heb ik eens een paar dagen samen gefietst met Filipe Cruz een Portugees. Aan hem heb ik gevraagd wat ik moest bekijken. Hij bleek me naar de meest hooggelegen wijk te hebben gestuurd, gelukkig ging het daarma alleen maar berg af. Lissabon is een mooie stad, leuk om een keer gezien te hebben.
Morgen vertrek ik naar Lavre, waar er een adres is van het Nederlandse “Vrienden op de fiets”. Eerst met de ferry naar Montijo en daarna iets van 80 km fietsen. Daarna ga ik naar Evora en dan zit ik meteen alweer dicht bij Spanje


Outlook voor iOS downloaden

Geen opmerkingen: