Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 3 oktober 2019

Donderdag 3 oktober van Lavre naar Evora

Voordat ik naar Quinta Anema was gegaan heb ik even vluchtig op hun website gekeken en las ik dat Jan overtuigd atheist was. Ik was dan ook erg verbaasd dat hij voor het ontbijt een gebed deed. Toen ik hem er om vroeg bleek dat ik niet het hele verhaal had gelezen. Hij WAS inderdaad atheist, maar hij en ook zijn vrouw Elisabeth laten zich nu in ieder geval leiden door het geloof in God. Dat gaf het gesprek voor mij een onverwachte wending. In ieder geval hadden we een leuk gesprek over wat hun leidt en ook wat ze zoal hebben meegemaakt. Het komt er eigenlijk op neer dat ze al een zorgboerderij hadden, voordat het woord was uitgevonden. Ik was overigens de tweede fietsers in 7 jaar die zich via Vrienden op fiets bij hun meldde. Na het gesprek  helemaal niet op tijd vertrokken. Het einddoel voor vandaag is Evora een historische stad, maar ten zuidwesten van Evora is nog meer historie te vinden in de vorm van een gebied waar veel menhirs en zelfs een hunebed zijn. Het kostte nog aardig wat moeite om over een steil onverhard pad naar de steencirkel te fietsen. Toch was het de moeite waard. In Evora was ik nog op tijd om de Capela de Ossos te bezoeken. Deze kapel hangt helemaal vol met botten en schedels van vroegere inwoners van Evora. Een luguber gezicht, denk dat het vroeger een hele eer was.






Geen opmerkingen: