Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

maandag 16 december 2013

Verslag 4 Kolda - Sédhiou 86km, maandag 16 december

Beste allemaal,

Het ontbijt stond klaar vanmorgen en wel exact om 07.00 uur. Dus even na mijn ontbijtje op de fiets richting Sédhiou.

In het begin was het zelfs frisjes, maar naar mate de dag verstreek werd het warmer.
Je komt hier langs scholen die niet van steen zijn maar opgetrokken worden van vlechtwerk, wel rechte wanden e.d. maar het is niet echt wat je noemt: top of the bill. Geen foto's, ik heb altijd moeite om ellende te fotograferen, het wordt vaak ook niet op prijs gesteld. Uitzondering waren vandaag de meisjes bij wie ik een broodje doperwt en een kop koffie heb gekocht, ze vroegen er zelfs om.


Dit stuk voerde langs de noordelijke oever van de Casamanche weer met prachtige uitzichten op water en rijstvelden in en bij het water allerlei vogels.




Om 13.00 aangekomen in Sédhiou. Ik slaap in een vrij basic hotelletje met de naam Chez Nous. We voor het eerst warm water, ik slaap zelfs op een waterbed, wel een totaal ongestabiliseerde, dus het zal wel een beetje deining geven af en toe. Ze hebben hier ook een waterkoker, dus mijn lunch, couscous,  heb ik zelf gemaakt.
Morgen over een laterietweg naar Bignona, misschien blijf ik daar twee nachten, maar dat hangt een beetje van de accommodatie af.

Grtz

Gerrit


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk pap!

Goed om te lezen dat alles goed gaat!
Succes!

Grts Steef

Anoniem zei

Mooie foto's pap, leuk dat we je daar ook nog goed kunnen volgen en dat je geregeld internet hebt.
Veel plezier!

Liefs, Nienke