Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 22 september 2013

Woensdag 18 september Dinant 88 km

Het is inderdaad heel slecht weer geweest afgelopen nacht. Ik sliep in een oude boederij en de wind gierde om het huis. Na het ontbijt moet ik er toch weer aan geloven. Blijven is niet echt een optie.
het is binnen veel beter,

dan buiten......

Het goede aan deze dag is dat het mijn laatst klimdag gaat worden en dat ik een Warmshowerhost adresje heb in Dinant.
Ik volg vandaag ook maar weer de doorgaande wegen, omdat langs de kleine binnenweggetjes uit het routeboekje niets te vinden is, waar je even binnen kunt schuilen.
Ik kom nog langs Bouillon wat een mooie stad moet zijn, maar blijf toch maar op de doorgaande weg omdat ik de stad een stuk lager ligt en het niet echt uitnodigt om in de stromende regen een stadje te bekijken.
vlak voor Dinant, het begint op te klaren
Laat in de middag wordt het gelukkig wat droger en dan ben ik inmiddels ook in Dinant aangekomen bij mijn Warmshowerhost. Mijn host blijkt een enorme fiets avonturier te zijn (geweest) en heeft zo ongeveer de halve wereld over gefietst vooral Afrika en Zuid-Oost Azië waren ze favoriete bestemmingen, vergeleken met hem ben ik maar een beginnertje. Toch is hij wel een beetje jaloers op mij, want hij is 50+ en heeft nu pas een gezinnetje gestart en voelt zich een beetje opgesloten thuis, terwijl ik in vergelijking met hem wat meer vrijheden heb. Na een lekkere maaltijd wordt er de hele avond over zijn fietsreizen gesproken.

Geen opmerkingen: