Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 22 september 2013

Donderdag 19 september Tienen 78 km

Het is droog!! Geweldig, nog wel zwaar bewolkt, maar in de loop van de dag breekt er zelfs een schraal zonnetje door. De route voor vandaag is zonder een klimmetje. Het eerste stuk over fietspaden langs de Maas.




Vanaf Namen over de RaVel, dat is een fietspad over een voormalige spoorlijn.


Lekker relaxed fietsen dus en ik kom mooi op tijd in Tienen aan, waar ik ook weer overnacht bij een Warmshowerhost.
Jan heeft onlangs de Western Express gefietst  in de USA en we delen onze Amerikaanse ervaringen.
Omdat ik uit Spanje kwam wordt ik getrakteerd op een paëlla. Als je meer wil weten over Warmshowers kijk dan eens op https://www.warmshowers.org/  een prachtige uitvinding, je moet zelf natuurlijk ook wel bereid zijn om fietsers te ontvangen, tot nu toe hebben wij alleen maar leuke ervaringen gehad.

Geen opmerkingen: