Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 22 september 2013

Dinsdag 17 september Florenville (België) 85 km

In het hotel in Dugny waaruit ik vertrek heb ik het weerbericht even kunnen zien. Het blijkt er niet veel beter op te worden, vandaag en vooral vannacht wordt er heel slecht weer verwacht. In Verdun begint het dan ook alweer te regenen. Vandaag zal ik in België zijn , maar eerst moet er nog wat klimwerk worden verricht. In en rond Verdun stikt het van de herinneringen aan de Grande Guerre; de eerste wereldoorlog.

In Montmedy nog even lekker lunchen en dan ben ik vlotjes de grens over.
Montmedy met zijn citadel


In Florenville regent het weer als vanouds en informeer ik bij de plaatselijk VVV naar een Chambre d'Hote. Ik wordt door verwezen naar Martué een klein plaatsje aan de Semois. Drijfnat kom ik aan en de eigenaresse maakt snel de kachel aan en zo kan ik gelukkig weer wat opwarmen.

Voor een klein prijsje heb ik een complete woning, woonkamer keuken, badkamer en een prima slaapkamer.

Geen opmerkingen: