Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 22 september 2013

Maandag 16 september Dugny sur Meuse 100km

Het regent en stormt 's nachts en als ik aan de ontbijttafel zit in het hotel regent het nog steeds. Ik wil vandaag proberen om in Verdun te komen, ruim 100 km.
Aan het ontbijt tref ik twee Engelsen, één van de twee heeft fietskleding aan. Ze blijken een fietsroute te verkennen (met de auto en af en toe een stukje fietsen) van Engeland naar Venetië. Het is de bedoeling dat de route door een groep vrienden wordt gefietst in 2014. Als ik ze vertel dat er al aardig wat goed beschreven routes op internet te vinden zijn inclusief GPS gegevens, kijken ze wel een beetje beteuterd, maar ze geven aan dat ze het verkennen ook als vrijetijdsbesteding doen, want ze hebben anders toch niets te doen......
In volledige regentenue stap ik maar weer eens op, na ruim 20 km de gebruikelijke koffie en even een korte stop in Domremy de geboorteplaats van Jeanne d'Arc.
Het geboortehuis van Jeanne d'Arc
Het regent nog steeds.
In Vaucouleurs op het grote plein een restaurantje gevonden waar het lekker lunchen is en zowaar na de lunch is het droog aan het worden. Ik heb dan al bijna 5 uur in de regen gefietst.
Als ik vlak voor Verdun ben begint het weer te betrekken en gelukkig vindt ik een hotelletje in Dugny een dorp valk voor Verdun. Het blijkt een soort van logement voor de werknemers van een nabij gelegen mijn te zijn geweest. Het is zeker niet luxe maar wel spotgoedkoop. Weer een avond spullen drogen.....

Geen opmerkingen: