Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zaterdag 14 september 2013

Langres, zaterdag 14 september

Beste allemaal,

In Afrika blijkt het een stuk gemakkelijker om op internet te komen dan in Frankrijk, dat komt natuurlijk
omdat in Afrika nog altijd internetcafé s zijn en hier gewoon iedereen internet heeft.

Een verslagje van de afgelopen drie dagen.

Donderdag vroeg vertrokken bij mijn Warmshowerhost, hij moest op tijd op zijn werk zijn.
Mijn einddoel voor deze dag was Cluny.


Het eerste gedeelte vand e dag ging naar en later langs de Saone en daarna kwam ik terecht op de Voie Verte oftewel de Groene Weg. Dat is een min of meer vrijliggend fietspad, Voor het stuk naar Cluny ging het over een voormalig spoorlijntje, zelfs een spoortunnel was nu fietspad. In Cluny op de camping Municipal overnacht.




Vrijdag voerde de rit eerst nog een stuk langs het spoorlijn, maar daarna ging het door uitgestrekte bossen.
Het vervelende van dit stuk van de route is wel, dat er vrijwel geen mogelijkheden zijn om te bevoorraden of om een simpel kopje koffie te drinken. Kleine boerendorpjes en voor de rest niets.
Ik had de gang er goed in want de teller stond aan het einde van de dag op 123km. Ik zat toen midden in een bosgebied en heb daar dan ook maar mijn tentje opgezet. 's Nachts waren er nog wel twee zaken die het vermelden waard zijn. De nacht werd ingeleid door allerlei gescharrel en geknor in de buurt van mijn tent.
Overduidelijk zaten er wilde zwijnen in de buurt, ze hebben me verder niet uit mijn slaap gehouden. Wel werd mijn slaap onderbroken door een flinke "knak". Dit bleek een breuk te zijn in mijn tentstok, de tweede keer al deze trip. Ik had voor de eerste breuk een reparatiebuisje bij me, maar dit werd toch klussen met tie-raps en een paar haringen.

Zaterdag

Mijn tent heeft het goed gehouden, ik werd echter wakker door de regen op mijn tent dus dat was wel even
geïmproviseerd opstaan, wassen, scheren en ontbijten. Gelukkig hielde de regen al snel op en kon ik droog op weg. In het eerste dorpje bij een garage een stukje waterleidingbuis gekregen, zodat mijn tentstok ook weer iets beter opgelapt is. In het ropje St Sauveur vond ik nog wel een aardig duits souveniertje aan de achterdeur van het gemeentehuis.
Arreztzelle duits souveniertje?

De route liep daarna voornamerlijk langs het kanaal Bourgogne - Champagne.

Om ca. 14.00 begon het eerst zachtjes te regenen en daarna steeds harder. Ik kon mijn complete regenspullen aantrekken, broek, jack en overschoenen. aantrekken. Toch ben je na verloop van tijd klestnat. Ik zit nu dan toch maar in een hotel in Langres, het contrast met afgelopen nacht kan bijna niet groter zijn, lekker is het in ieder geval wel. In Langres is wel een camping, echt vrolijk wordt je daar nu niet van. Mijn spullen zijn inmiddels al weer terug. Morgen richting Domremy het plaatsje waar Jeanne d´Arc is geboren,

Greetz,

Gerrit

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk om je weer te volgen! Het weer is hier ook bar en boos en koud! Succes met het vervolg van je trip! Groetjes,

Chantal en Marc