Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 6 januari 2013

Zaterdag 6 januari Dakar

Beste allemaal,

Afgelopen nacht geslapen in M´bour, volgens mij de stad waar maar af en toe elektriciteit is, gisteravond met
een kaarsje naar mijn kamer gegaan en vanmorgen was alles weer uit, ook was er geen water, gelukkig had ik nog wat flessenwater en bood het zwembad uitkomst om mijn toilet door te kunnen spoelen.
Kopje koffie onderweg
Vandaag bijna 90 km gefietst, naarmate ik dichter bij Dakar kwam werd het steeds drukker, totdat ik echt in een soort van verkeersgekkenhuis terecht kwam. Het was behoorlijk opletten geblazen.
Stadsdienst in Dakar

In Dakar nog even langs het Belgische reiscafé ViaVia geweest, want ik wist nog niet of ik twee nachten bij mijn Warmshowerhost kon blijven. Ook kwam ik een meubelzaak tegen, waar ze groot formaat dozen hadden, daar ga ik morgen er eentje van halen en zo heb ik ook weer een fietsdoos. Ben nu bij mijn Warmshowerhost. Ullrike Drame, een duitse arts getrouwd met een Senegalees. Alles dik voor elkaar, ik kan hier 2 nachten slapen, mijn fiets netjes in orde maken voor de reis en er is een taxibus die me met ingepakte fiets naar het vliegveld brengt.

Groetjes,

Gerrit

1 opmerking:

gert zei

Het zier er erg gelikt uit deze reis is vlgs mij een makkie geweest. Maar toch !!!! chapeau voor zoveel aktie !!
Bonne route,

Gert