Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 8 januari 2013

Dinsdag 8 januari: Klaar voor vertrek

Beste allemaal,

Les Almadies, meest westelijke punt van Afrika
Nog even een laatste en afsluitend berichtje. Gisteren op zoek gegaan naar karton om een doos te maken voor mijn fiets, omdat ik toch langs het vliegveld kwam, daar maar eens rond gevraagd. Bij Lufthansa Cargo hadden ze wel iets voor mij en na stevig onderhandelen was ik een fietsdoos rijker en een paar duizend CFA armer.

Hier gaat echt niets voor niets en zeker niet als je blank bent. De hele partij karton zo klein mogelijk opgevouwen en een doos in elkaar geknutseld. Ik ben daar wel even mee bezig geweest, ik hoop dat het een onbeschadigde fiets oplevert op Schiphol.
Vanmorgen nog even de toerist uitgehangen en naar Les Almadies geweest. Dat is het meest westelijke punt van Afrika. Nu nog even mijn fiets in de doos en dan is het vannacht via Lissabon naar Amsterdam, waar ik om 11.00 hoop aan te komen. De reis was wel veel korter dan gedacht, ik heb nu 3 fietsers gesproken die vanuit het noorden hetzelfde stuk hebben gefietst en alle drie zeiden dat het geen doen zou zijn om naar het noorden te fietsen vanwege de wind, dus wie weet ga ik dat nog eens proberen maar dan vanuit Marokko, inmiddels weet ik de weg in Dakar...

Greetz,

Gerrit

Geen opmerkingen: