Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 4 oktober 2012

Donderdag 4 oktober

Beste allemaal,

Hier weer een verslagje van de afgelopen twee dagen.

Dinsdagavond en woensdag:

Bij mijn Warmshowerhost Allan aangekomen, hij woont in een klein huisje vlak bij het centrum van El Dorado. Allan is leraar wiskunde zijn vrouw werkt bij de Walmart (ook de avond dat ik er ben)
Allan blijkt vroeger zeker twee keer zijn gewicht te zijn geweest en is vooral door het fietsen afgevallen.


Het heeft niet veel gescheeld of hij had helemaal niet meer gefietst want hij en zijn zoon hebben een flink ongeluk gehad op een van hun tochten.
We gaan ´s avonds uit eten en ik moet de lekkernij van Arkansas proeven: Gebakken augurken.
Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.

Woensdag 3 oktober, vertrek ik in de richting van Crosset, maar halverwege heb ik toch maar besloten een ommetje te maken. In het plaatsje Strong sla ik rechtsaf naar het zuiden om via Louisiana naar Missisipi te gaan.

Ik kom dan nog door een andere staat (Louisiana) en ik kan Vicksburg bezoeken, waar de laatste slag in de Amerikaanse burgeroorlog is uitgevochten. De slag eindigde op de 4th of July en dat is nog steeds de nationale feestdag hier. Verder kan ik vanaf Jackson the Natchez Trace op, een natuurweg en is er in Jackson een warmshowerhost waar ik twee nachten kan blijven. Heel veel redenen dus voor deze omweg.
Cowboy church, stoere kerk. 
Het hele stuk vanaf Strong rij ik over redelijk kleine weggetjes door een enorm bosgebied. Vlak voor Sterlington duik ik een bos in om een Stealth campspot te vinden (zo noemde mijn host Allan "wild kamperen").

Ik lig er al vroeg in en slaap prima.

Donderdag 4 oktober
De dag begint mistig, gelukkig wordt de weg na Sterlington een stuk breder. Ik ben gisteren precies op de goeie plek het bos in gedoken, want na Sterlington is er geen bos meer. Na Monroe is er wel weer bos, maar staan alle bomen in het water, een enorm moerasbos dus, ook kom ik langs katoenvelden.

Ik zit hier duidelijk in het zuiden de bevolking is een stuk donkerder en er ook stralen veel huizen armoede uit.
In Delhi stap ik een café binnen om een kopje koffie te nemen, als ik wil afrekenen moet ik een dime (10 cent) betalen. Het meisje achter de tap zegt dat dat alleen geldt als je op de fiets komt en dan moet je ook nog een flink eind gefietst hebben.
10c voor een kopje koffie
Ben nu in Tallulah vlak Vicksburg in Mississipi, ga daar het een en ander bekijken en op zaterdag naar Jackson, waar ik twee dagen blijf.

Greetz,

Gerrit

Geen opmerkingen: