Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 2 oktober 2012

Dinsdag 2 oktober El Dorado, Arkansas

Beste allemaal,

Maandag 1 oktober
Gisteren afscheid genomen van mijn Warmshower hosts en hun hond Joe, een deense dog, die als je op een hoge stoel zit moet bukken. Het is een vreselijk aanhalig beest, hij is alleen niet bewust van zijn afmeting. De vrouw des huizes Mary,was dat ook niet, want ze had voor mij lekkere koekjes gebakken, maar terwijl ze stonden te wachten om in de oven te gaan op de bar, hapje Joe ze even hap slik weg, gelukkig zat de eerste lading al in de oven en daar blijft hij wel van af...

Het eerste stuk een binnenweg gepakt. Ik kwam al snel langs de Cottonfields. Een echte oude plantage inclusief vervallen dorp, ik ben nu echt wel uit het westen en in The Deep South.
Cottonfields

Arkansas is flink bebost met een glooiend terrein dus het is de hele dag een beestje op en neer, het was vandaag 85km dus gelukkig niet te ver.
Een Bayou

 Ik eindig op de camping van Logoly State Park. Het is een klein parkje en ik ben de enige gast. Het voordeel: prima douches en toiletten.


 De grootste attracties van het park zijn wat wandelpaden en een meertje van 150 bij 50 meter.

Dinsdag 2 oktober

Wat een geluk dat ik vroeg in mijn slaapzak ben gekropen, er loopt vlak langs de camping een spoorlijn. Een flink gedeelte van de nacht rijden daar loeizware goederentreinen. Je hoort ze niet alleen, je voelt ze zelfs, wat een lawaai. Toch heb ik het idee wel voldoende slaapuurtjes te hebben gemaakt tussen het lawaai door.
De parkwachter (zo eentje die altijd achter Yogi-bear aanzat in de cartoons), vroeg een beetje sarcastisch of ik lekker had geslapen. Ik vertelde hem van de treinen, en zijn lachend: Trains, are there trains?
Tentje drogen tijdens een stop
Het fietsen, vandaag maar een klein stukje van de camping via Magnolia naar El Dorado, iets meer dan 70km.
Veel bos in Arkansas
 Ik zit dit te schrijven in een Coffeeshop (iets anders dan in Nederland). Ik kan vanaf 16.30 bij een warmshowerhost onderdak, ik ben benieuwd, hij woont vlak bij het centrum.
Morgen weer verder richting het oosten,

Greetz,

Gerrit

1 opmerking:

Albert zei

Hoi Gerrit,

Leuk om je weer te volgen.
Mooie foto's

Groet

Albert