Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 18 oktober 2012

Donderdag 18 oktober Vidalia, 56 km

Beste allemaal,

Vandaag (en morgen) een semi-rustdag, 56 km gefietst, nog steeds glooiend terrein en prachtig weer 31°.
Vanmorgen in gezelschap van een paar eekhoorns nog even thee gezet en ontbeten bij mijn tent, opgebroken, bij het restaurant van de camping nog even mijn mail gecheckt en op pad gegaan.

Ik verbaas me er nog steeds over hoe bebost dit gedeelte van de USA is, ik heb het idee al weken door bossen te fietsen en eigenlijk is dat ook zo. De verhouding bos/landbouwgrond is ongeveer 8:1.
Verder valt er over dit traject niet veel te melden, het is veel van hetzelfde.
Onderweg ben ik verschillende mensen tegengekomen die met een soort rollertje onder pecanbomen bezig zijn, ze gebruiken een handig apparaatje om de pecans op te rapen. Je komt hier nog steeds flinke pecanboomgaarden tegen.


 Zit dit stukje te schrijven in een cafeetje in Vidalia, want het is wat te vroeg om al binnen te vallen bij mijn Warmshowerhost, het is altijd een verrassing bij wie je terecht komt, deze host is in ider geval een enthousiast fietser, want hij heeft al bijna 100.000 miles op zijn teller staan.
Morgen naar Glennville (55km) en daarna door naar de kust, naar het plaatsje Townsend net iets ten zuiden van Savannah.  Van Townsend naar Savannah is het ongeveer 70km.

Geen opmerkingen: