Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

vrijdag 19 oktober 2012

Vrijdag, 19 oktober (naar) Glennville

Beste allemaal,

Ik zit nu in Reidville een kleine 25 km voor Glennville waar ik zal overnachten.
Gisteren een hartelijke ontvangst gehad bij mijn Warmshowershost Mac Jordan, hij is de eerste die meer
heeft gefietst dan ik, alleen hij heeft veel korte stukken gedaan en niet zoveel meerdaagse lange tochten.
Het meest opmerkelijke wat hij heeft gedaan, is wel een tocht met een blinde jeugdvriend.

 Zijn vriend is in Vietnam door granaatsplinters blind geworden. Ze zijn samen op een speciale tandem van Vidalia naar het meest zuidelijke punt van Florida gefietst. Je kunt je voorstellen dat hij wel verhalen had.

Vanmorgen zijn we gaan ontbijten in een restaurant  waar we een vriend van hem troffen. Hij bleek eigenaar te zijn van een vliegtuig en vroeg of ik zin en tijd had om Georgia eens van boven te bekijken.
Ik hoefde hier niet lang over na te denken. Om een lang verhaal kort te maken: Naar het vliegveld, walk arround, instappen en take-off!

Ik heb zelf nog een paar bochtjes gedraaid en inderdaad Georgia van boven kunnen bekijken.

Na 30 minuten waren we weer terug, een paar foto's, handen schudden en op de fiets.
Het is een cliché: Maar volgens mij kan dit alleen maar in Amerika.
Voor de rest is het prachtig weer en ik fiets vooral door bossen, maar dat wist ik sinds vanmorgen al voordat ik op de fiets zou stappen......


Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: