Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 17 oktober 2012

Dinsdag 16 oktober en woensdag 17 oktober



Beste allemaal,

Cordele (Lake Blackshear) 90km
Vandaag lekker relaxed gefietst het begint hier behoorlijk vlak te worden.
Vanmorgen eerst in een wegrestaurantje ontbeten, ik werd daar aangesproken door een bejaarde man, die de standaar vragen stelde: “Where you heading to”  en “Where you coming from”.Ik kwam met hem in gesprek en hij vroeg me naar mijn leeftijd en daarna vroeg hij mij zijn leeftijd te raden, ik gokte uit beleefdheid op 75, maar dacht dat hij wel wat ouder zou zijn. Hij bleek 93 jaar te zijn en verrassend vitaal en helder.



Hij had de moeder van Jimmy Carter nog gekend en in de oorlog gediend op de USS Bunker Hill een amerikaans vliegdekschip dat in de buurt van Japan opereerde, ze waren twee maal getroffen door
Japanse kamikaze aanvallen, maar hij had het allemaal goed doorstaan, we hebben nog even gekletst en toen ben ik toch maar eens gaan fietsen. Na ca. 30km in Plains aangekomen.

In Plains in Jimmy Carter geboren en getogen en hij woont er nog steeds. Alles straalt Jimmy Carter uit. Eerst natuurlijk de pinda-akkers, de pindasilo´s etc., maar natuurlijk ook zijn campaign hoofdkwartier, de school, zijn ouderlijk huis etc., etc..
Er is alleen geen verwijzing naar zijn woonhuis, maar dat is niet moeilijk te vinden: Een zwaar bewaakt woonhuis met een enorm hek, camera´s etc, etc. . In een winkeltje gevraagd of ze hem nog wel eens zagen in het dorp, het meisje achter de toonbank antwoordde dat hij zelfs nog wel eens rondfietste en ook zagen ze hem regematig in de kerk, jammer dat hij vandaag niet aan het fietsen was.
Daarna via Americus, een mooi stadje naar een camping bij Lake Blackshear gefietst, het is altijd leuk om op een plek te staan, tussen de loeiers van campers met een fiets en een piepklein tentje, maar ze hebben hier douchjes, electra en toilettten. Erg goedkoop zijn deze campings niet ik betaal $25,-, maar dan heb je ook iets. De camping is trouwens prachtig aangelegd.


De camping maakt deel uit van het Georgia Veterans Memorial State park, waar je met je postactieven pas of wat voor militaire pas dan ook korting krijgt. Wel is er een klein museumpje met een aantal vliegtuigen en wat militaire voertuigen. De vliegtuigen hebben ze in wat vrolijke kleuren gespoten, zodat je er niet zomaar tegen aanbotst in de prachtige omgeving

Woensdag  17 oktober McRae (State park Little Ocmulgee) 114km

Van vandaag valt weinig te melden, een flink lang stuk, katoen, pinda’s en heel veel bos, dat is het eigenlijk wel.


Gelukkig regelmatig een dorpje (hier is dat al snel een city) Als je in een winkel vraagt of er een winkel o.i.d. is in de volgende plaats, is het antwoord bijna standaard: Nothing as a gazstation. Meestal hebben die tankstations wel een winkeltje en verkopen ze er ook nog warme spullen, maar daar blijf ik liever vanaf, want erg lekker ziet dat er niet uit. Ik sta net als gisteren op een State parkcamping., ze zijn echt niet ingericht voor fietsers, de obese dame achter de balie, wilde me zelfs parkeergeld laten betalen voor mijn fiets, haar collega wist haar gelukkig op andere gedachten te brengen. 

Morgen naar Vidalia, daar heb ik onderdak bij een warmshowershost, dan nog naar
Glennville en vervolgens naar Townsend een plaatje aan de kust waar ik ook een warmshowerhost heb., eigenlijk ben ik dan aan “de overkant” want er zijn daar allerlei zoutwaterkreken.
Zondag kom ik aan in Savannah en blijf daar dan nog 3 nachten voor ik naar New York vertrek.

PS Weer nieuwe foto's in het album.

Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: