Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 27 maart 2012

Dinsdag 27 maart Datil - Socorro 107 km

Beste allemaal,

Vanmorgen op de camping was het behoorlijk fris; -5°C en toen scheen de zon al, het water in mijn flessen was bevroren, toch heb ik aardig geslapen.

Tijdens het opbreken werd ik door de campinghost er op geattendeerd, dat er een franse fietser op de camping stond die bezig was met een poging om het wereldrecord Rond de wereld fietsen te verbreken. Er zijn daar wat regels voor, in ieder geval is de korste afstand 18.000 mijlen.
Ik moest deze jongen natuurlijk even spreken, ik had gisteravond wel een auto de camping op zien rijden maar geen fietser. Het bleek een Engelsman te zijn maar het verhaal klopte, toen ik een foto wilde maken was hij niet echt enthousiast.

Ik twijfel een beetje over zijn opvattingen, zijn blog http://paulcyclesworld.com/  laat in in ieder geval een stuk meer actie zien dan wat ik zag.  Zijn vader rijdt namelijk mee in een volgauto vol met campingspullen etc. en Paul werd ook weer netjes in de auto van de camping afgereden waarschijnlijk naar zijn eindpunt van gisteren......

Na mijn ontbijtje ben ik maar weer verder gegaan met mijn eigen feestje. Vandaag voornamelijk bergaf naar Socorro. Deze streek heeft een hoog western gehalte, de route is in gebruik geweest voor het drijven van vee naar Magdalena, waar de beesten met de trein verder gingen.
Ongeveer 30 km na Datil kwam ik langs een hele partij radiotelescopen, waarmee het buitenaardse wordt bekeken. Stom dat ze dat hier bouwen, want een paar honderd kilometer verderop, bij Rosswel is gewoon een landingsplaats voor Spaceships.

Magdalena is een typisch western stadje, heeft een geschiedenis qua mijnbouw en is nu behoorlijk verlaten. Het stuk naar en na Magdelena voert door enorme vlaktes.


Na Magdelena had ik nog behoorlijk de wind tegen en om ca. 16.00 was ik in Socorro. Hier blijf ik 2 nachten om een beetje uit te rusten van 8 dagen door de bergen peddelen en me voor te bereiden op het volgende stuk ook weer door de bergen. A.s. zondag heb ik een Couchsurfadres weten te legen in Roswell.
Ik kan over die 270 km 4 dagen doen en dat moet zeker lukken, het is qua voeding en water wel flink plannen want er zitten grote gaten met niks op deze route.

Groetjes,

Gerrit

PS: Mijn fotoalbum is ook weer bijgewerkt en van het stuk Quemado - Datil gisteren heb ik een apart berichtje gemaakt.

2 opmerkingen:

Nienke zei

Hé pap,

Mooie verhalen weer en ook erg mooie foto's!!
Geniet ervan!

xx

Rens en Anoek zei

Hoi Pap, mooie verhalen en foto's weer! Volgens mij had je vooraf niet verwacht dat je nog zoveel moest klimmen. Goed dat je op schema ligt. Precies op de helft van je trip, nog 3 weken te gaan. Geniet ervan en voorzichtig bij de cowboys daar. Geoetjes Rens en Anoek