Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 27 maart 2012

Datil, maandag 26 maart 2012



Quemado – Datil 60 km temp 18° - 28°

Beste allemaal,


Vandaag 3 hoogte punten.

Hoogtepuntje 1: Mijn ontbijt, een stack of three pancakes, flinke dikken fluffy pancakes met veel honing, stroop en boter. Daar kom je een eind mee.

Hoogtepuntje 2: Mij passage door Pie Town. Pie  Town staat in de US top tien van rare plaatsnamen en heeft wel een hele geschiedenis, als het gaat om taartbakken. 

Het ligt aan de Coast to coast Highway 60, ik wist niet dat de weg waarop ik reed de oude van Coast to Coastweg was. Je moet je niet te veel voorstellen van de stad, want er staan 4 huizen. In ieder geval na de taart en een stel foto´s op weg naar:

Hoogtepunt 3 De Continental Divide of te wel de waterscheiding tussen west en oost, het maakt dus heel wat uit welke kant je op plast. Naar het westen komt je watertje in de Grote Oceaan naar het oosten in de Atlantische Oceaan. Ik heb maar gekozen voor de Atlantische Oceaan, want er staat nog al een stevige westenwind, wat betekent dat ik vrij gemakkelijk vooruit kom, want ik ga naar het oosten. Deze waterscheiding is qua elevatie ook een hoogtepunt, want ik zat nu op 2485m. hoogte.


Bij Datil bleek een camping te zijn en daar ben ik maar naar toe gegaan, ik zit nu qua tijd prima op schema en hoef me zeker niet te haasten. Er is wel een camping host, maar die kampeert zelf en houdt een beetje een oogje in het zeil. Een nachtje kamperen kost $5,- en die moet je in een stalen buis deponeren. Aangezien ik alleen een biljet van $20,-bij me had, zei de host gooi er maar in wat je aan kleingeld bij je hebt. Ik heb het niet geteld, maar ik denk dat ik hier nu voor $ 1,43 overnacht.

 Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: