Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

vrijdag 30 maart 2012

Carrizozo, 30 maart 2012

Verslag  donderdag 29 maart
Socorro - Carrizozo 121 km temp 18° - 33°

Gisteren lekker geluierd in Socorro, mijn spullen gewassen en wat inkopen gedaan. In het stadje kwam ik nog een fietser tegen uit Engeland die grofweg dezelfde route reed als ik, maar dan van oost naar west.
Het ging lekker vlotjes, ik had van de Engelsman gisteren gehoord dat er vlak voor Carrizozo een camping
was en tussen San Antonio en Corrizozo is eigenlijk helemaal niets, behalve Bingham. Dus ik ben maar door
gereden en van plan in Corrizozo te blijven. De camping ligt in de Valley of Fires, een lavabedding, morgen ga
ik daar even wandelen en ook nog even naar Carrizozo. Zaterdag zorg ik dan dat ik minstens halverwege
Roswell ben. Zondag wil ik daar op tijd zijn een beetje rondkijken en vervolgens naar mijn Couchsurfadres
gaan.
Vanmorgen mooi op tijd vertrokken, in San Antonio nog even een kop koffie gepakt en getankt (voor mijn 
brander). In San Antonio is een van de Hiltons ooit begonnen als koffersjouwer op het station. Hij hoefde 
volgens mij nooit ver te lopen want het is een plaats van niets.

Daarna de Rio Grande overgestoken en weer de woestijn in. Na een twintig kilometer kom je langs White Sands met daarop Trinity place waar de eerste atoombom tot ontploffing is gebracht. Toen ik daar langs reed kreeg ik niet echt het gevoel dat de mensheid daar een grote stap voorwaarts heeft gezet.



Je ziet en merkt er trouwens niets van, er grazen wat koeien en dat is het dan. Daarna door naar Bingham waar ik de burgemeester en zijn vrouw heb gesproken. Althans dat denk ik, want er staat maar een huis, de rockstore. Ze verkopen er stenen, daar is wel aan te komen hier.
Het ging lekker vlotjes, ik had van de Engelsman gisteren gehoord dat er vlak voor Carrizozo een camping
was en tussen San Antonio en Corrizozo is eigenlijk helemaal niets, behalve Bingham. Dus ik ben maar door
gereden en van plan in Corrizozo te blijven.



De camping ligt in de Valley of Fires, een lavabedding, morgen ga ik daar even wandelen en ook nog even naar Carrizozo. Zaterdag zorg ik dan dat ik minstens halverwege
Roswell ben. Zondag wil ik daar op tijd zijn een beetje rondkijken en vervolgens naar mijn Couchsurfadres
gaan.

Dit verslag zit ik nu te tikken in het bejaardenontmoetingcentrum, ik heb wel 3 jaar moeten liegen om binnen
te komen. De oudjes krijgen nu hun lunch.

Ook het fotalbum is weer bijgewerkt,

Greetz,

Gerrit

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is echt ongelooflijk: Marc en ik waren 2 weken geleden ook in the Valley of fire! Hadden een auto gehuurd vanuit Las Vegas. Super mooi daar! Lekker genieten en succes. Groetjes,
Chantal en Marc

Anoniem zei

Wat is amerika toch klein he! ;-) Wij hebben geklust vandaag, zolder gestript, gaat goed... Goed om te lezen dat het bij jou ook goed gaat! Leuk verslag en foto's!

Grts X steef