Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 29 september 2011

29 september De pechduivel slaat toe.

Vandaag begon de dag met een lekker ontbijtje op het terras van het hotel.
Daarna afrekenen. Avondmaaltijd (3gangen), 2 drankjes, overnachting met ontbijt: €13,-, ik blijf me verbazen.
Na 9km gaf ik toe aan mijn beleefdheid en ging in op een uitnodiging voor een kopje thee bij een overslagpunt van suikerbieten. De thee was lekker, maar de nasmaak niet zo.
Het terrein lag bezaait met stekels van doornstruiken, kein genoeg om ze niet te zien liggen, maar groot en sterk genoeg om mijn banden te ver-rampeneren.
Na 2 km liepen mijn beide banden leeg. gelukkig was ik net bij een tankstation met restaurant, zodat ik met
een emmertje water aan de slag kon. Vijf lekken in mijn voorband en drie achter, daarnaast nog zeker 20 stekels in mijn buitenband die het net niet gehaald hadden. Die stekels zijn akeling dun, sterk en lang.


Ik ben zeker twee uur bezig geweest met plakken. Na 7 km verder fietsen begon mijn achterband weer kuren te vertonen en moest ik weer bijpompen. In Sarkisla ben ik een fietsenmaker gaan opzoeken en mijn ventiel bleek te lekken, dat kon gelukkig worden verholpen. Ik heb besloten om vannacht maar in Sarkisla te blijven, er is een hotel tegenover de fietsenmaker dus als mijn band morgenochtend weer leeg staat heb ik in ieder geval een goed adres om te plakken. Vandaag dus niet verder dan 30 km gekomen, dan maar morgen naar Sivas,

Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: