Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 28 september 2011

28 september De kop is er af!!

Beste allemaal,

Ik ben op weg, vanmorgen vroeg aangekomen in Kayseri. Helaas nauwelijks geslapen. Tijdens het opbouwen van mijn fiets stonden er al meteen taxichauffeurs met thee klaar en werd mijn bidon gevuld.Wel even een probleempje met de voorrem. Er was een ringetje zoek.
Om 09.00 LT vertrokken, Eerst even langs een fietsenmaker en met een beetje improviseren is hij weer 100%.
Daarna richting Sivas, er staan veel kraampjes langs de weg en ik had wel 10x thee kunnen drinken en een lunch kunnen gebruiken als ik niets afgeslagen had, nu heb ik maar 3x thee zitten drinken. Een keer bij een groentestal.

 De klant was een rasechte Turk met petje etc, maar hij sprak alleen met een plat Amsterdams accent Nederlands, dan sta je toch wel raar te kijken.  Vervolgens werd ik mee getroond naar een hout gestookte waterkoker en zat ik voor de derde keer aan de thee. Tot slot moest ik even mee het veld in. Ik ging op pad met een hele zak tomaten en kleine komkommertjes. Onvoorstelbaar gastvrij zijn de mensen hier.

Hier worden zonnebloempitten gedroogd

Al met al heb ik toch nog bijna 90 kilometer gefietst en zit ik nu in een hotelletje in Yenicuhuk ongeveer 110 km van Sivas. Een overnachting kost hier TL35 (dat is ongeveer €9,-) en het is nog een goed hotel ook, incl. gratis internet. Ik heb vandaag nog flink geklommen bij een lekker temperatuurtje van ca. 30°.
Morgen naar Sivas en vanavond eerst wat slaap inhalen,

Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: