Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 18 augustus 2010

Dag 6 woensdag 18/08 Beius Abrud

Hoi allemaal,

Vandaag 102km gefietst ik zit nu bij Abrud N:046.17.720 E:023.03.478. Het is droog ik zit nu op 591m hoogte en heb vandaag 1103m geklommen.

’s Morgens flink ontbeten want het zou klimmen worden vandaag, vroeg op pad. In het tweede dorpje waar ik door kwam stond een verwarrende wegwijzer en ik vroeg een oude vrouw of dit ook de naar haar boerderijtje. Daar aangekomen bleek er een Italiaanse schoonzoon aanwezig te zijn; een buitenlander, ik was een buitenlander en dus wij zouden elkaar wel begrijpen. Ik werd meteen op een stoel geplant en de dochter vroeg mij Cafe? Mama Cafe. Of ik me wilde wassen, daar is de badkamer.

Iets drinken, Mama Gazeuze. Iets eten, nou liever niet. Mama, eieren, en zo had ik binnen no time 3 gebakken eieren voor mijn neus met ham, tomaat brood en kaas.

Zo ging het maar door. Inmiddels was de ook Papa, Oma en de buurvrouw aangerukt om me te bekijken en kwam Mama met nog wat gebak, die toch maar heb afgeslagen. Wat een vertoning, maar wel lekker.

Als laatste liep de schoonzoon een stukje mee om de weg te wijzen en besloot ik voortaan maar wat voorzichtiger te zijn met het vragen naar de weg.

In Lunca begon mijn klim naar de Vartop pas op 1200m. Na 4 uur klimmen was ik

Boven en kon ik mijn jackje aantrekken voor de koude afdaling.

Door gereden tot ongeveer 20.00 uur en bij Abrud een veldje gevonden voor mijn tent.

5 opmerkingen:

Nienke zei

Hoi pap,

Het is erg leuk om precies bij te houden waar je allemaal zit. Kijk je uit dat je niet te veel eet, hihihi. Je zal het vast ook weer verbranden. Heb je de beren al gespot? Ik hoop het niet!

Liefs, Nienke

Anoniem zei

Gerrit, de kilometer teller doet het weer? en ehhh..je kan niet steeds met oude vrouwtjes mee naar huis gaan...

Succes
JOhn

Anoniem zei

Hoi Gerrit

Leuk die foto's,vooral die van de paard en wagens met hun "moderne" remmen.Met sommige overnachtings plaatsen zou ik niet met je willen ruilen.

Succes verder
groetjes van je zus

Anoniem zei

Gerrit,
Je hebt al heel wat meegemaakt de eerste dagen! Leuk om te lezen en om de foto's te zien. Soms ben je niet te benijden...Hou vol en geniet vooral van dit avontuur!!! Wij blijven je volgen. Groetjes,

Chantal en Marc

Anoniem zei

Hoi Gerrit Hier Kees en Tineke
Je berichten gelezen en de foto's gezien die zijn heel mooi. Lijkt me soms wel eng met al die vreemde mensen maar het gaat gelukkig allemaal goed. Sommige zorgen goed voor de inwendige mens en zo. Groetjes en tot ziens verder.