Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 17 augustus 2010

Dag 5 dinsdag 17 augustus Gyula / Beius, Roemenie

Hoi allemaal,

Ik zit nu in Beius, Roemenie. 105km gefietst. Morgen de bergen richting Campeni. Ik kampeer vannacht op N046.37.386, E022.22.564, als je een beetje handig bent met google earth kun je precies zien waar ik zit. Binnenkort zal ik er ook wat foto's op de site plaatsen.


Mijn kilometertellertje was gisteravond verdronken in de onweersbui, dus ik moest vwb vooral op de kaart afgaan qua afstanden, ook bleek de brug richting Sarkad gesloten en kon ik weer terug. Gelukkig was er bij Szanazug een voetveer, waardoor ik nog eens stukje kon afsnijden (minder omrijden). Daarna vlotjes de grens over en in Salonta kennis gemaakt met Roemenie, alles een slag ouder en havelozer dan in Hongarije. Vis Tulca en Tinca binnendoor naar Petice, Soimi richting Beius. Ik kwam daar de eerste Roma kampjes tegen; een behoorlijk armoedige toestand. Ook maakte ik op het laatste stuk kennis met de toestand van de Roemeense wegen,

De benaming karrenspoor is nog veel te veel eer voor wat ik tegenkwam. In Beius wat gegeten en daarna een plekje langs de rivier gevonden voor de nacht.

5 opmerkingen:

Wim zei

He Gerrit, jouw blog is na een week al spannend om te lezen. Ga zo door. Hier regent het bijna onafgebroken. Zomer lijkt voorbij. Jij sterkte met je km-teller.
Groet, Wim

Anoniem zei

Hoi Gerrit
Leuk om elke dag te lezen hoe je reis verloopt.
Hopenlijk is het niet meer zo warm.
Succes verder

Groetjes van je zus Annemieke

Anoniem zei

AJO/BOR

Hallo Gerrit, Leuk om je fietsreis bijna 'LIVE' mee te maken, de techniek staat voor niets. Jammer dat zo'n simpel apparaatje als een KM-teller dan weer niet tegen wat water kan. Hopelijk droogt ie nog op. Ik heb ook je uitrusting bekeken en het valt me op dat je ook een fluit hebt meegenomen, ik heb geen idee waarom maar daar zul jij als oud VOTC instructeur best wel over nagedacht hebben. Veel succces nog met de kilometers die je nog voor de boeg hebt.

Groeten AJO/BOR

Rens zei

Hoi Pap,
Balen van die km teller!
Succes met het klimmen morgen, goed blijven drinken tussendoor. Wij hebben de coordinaten van je slaapplek op google earth opgezocht: N046.37.386 E022.22.564
Tot horens.

Grt. Rens en Anoek

Albert Heij zei

Hoi Gerrit,

Leuk om je fietsreis te volgen van uit Nederland. Geniet van de omgeving en succes met de kilometerteller. Is dat nergens te repareren?

groet

Albert