Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

vrijdag 6 september 2013

Vrijdag 6 september Brissac

Beste allemaal,


Catharenkasteel
Canal du Midi  in Beziers

Zit nu in Brissac aan de rivier de Herault, de laatste paar dagen waren flink warm. Gisteren niet zoveel klimmen, maar vandaag was het weer goed raak. In totaal heb ik nu meer dan 300 hoogtemeters gemaakt.
Gisteren "afgedaald"  naar de kust bij Beziers en vandaag weer de heuvels in. Door de prachtige gorge d`Herault gereden, gisteren 120km op de teller, vandaag 95km. Op woensdag niet zoveel gereden, bij 55 km vond ik het wel genoeg. Tot nu toe ben ik 4 fietsers tegen gekomen, maar ze rijden allemaal naar het zuiden.. Op zich wel aardig, want je krijgt nog wel eens paar tips voor het stuk dat komen gaat en ik kan op mijn beurt weer eens een paar tips geven over de route die voor hun komen gaat.
Ik houd het hier maar eens eventjes bij, want ik wil op tijd mijn tentje induiken,

Groetjes,

Gerrit

3 opmerkingen:

gert zei

Hoin Gerrit,

nog een paar dagen en ik ben ook weer weg. Ik ga eerst 10 km omhoog en blijf dan zo.n 4500 km op hoogte waarna ik een snelle afdaling heb naar Banjul.
Terug is het 7000 km met weinig klim tot in Marokko, daar ga ik het Atlasgebergte in, maar dan lees je wel weer wat van mij. Nog fijne fiets kilometers toegewenst,
Gert

John zei

Nog een beetje weer en-route, Gerrit?

John

Unknown zei

Een heel mooie route om te fietsen lijkt me. En dus toch meer klimmen als je verwacht had?
Succes de komende dagen, hopelijk wat draaglijker temperaturen.

Gr,
Marc