Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

vrijdag 4 januari 2013

Vrijdag 4 januari, Foundiougne, 70km


Beste allemaal,

Vanmorgen vertrokken vanuit het campement African Strike, een soort vissershotel.
Ik zat daar samen met een echtpaar uit Lyon en een Italiaanse sportvisser.

Eerst naar Sokone over een mooie weg, maar wel met een fikse tegenwind. In Sokone een Senegalese SIM kaart gekocht, mijn telefoonnummer is nu 00221/776255180 , svp niet gaan bellen, want anders ben ik arm.
Na Sokone werd de weg slecht, een zogenaamde lateriet weg en dat is een soort gravel, maar je moet constant opletten waar je rijdt.  In Passi linksaf naar Foundiougne over een prachtige weg, echter die prachtige weg was ook maar voor korte duur na Djilor weer over gravel, maar nu was het een redelijke weg langs een getijde gebied dat wit was uitgeslagen vanwege het zout. 
Goeie visstek
Net zoals mijn petje en mijn handschoenen want het was vandaag 38°.  Ben nu in Foundiougne in Hotel Chez Anne Marie/Baobab sur Mer, met een mooi uitzicht op de rivier en de veerpont die door het Senegalese leger wordt uitgevoerd. Op de kade staan wachtende voor de oversteek en blijkbaar krijgt iedereen een zwemvest, want het is een bonte oranje club.
Morgen verder richting Fatick en daarna verder naar Tataguine.

3 opmerkingen:

gert zei

Hoi Gerrit,

zet m op, je gaat als een speer !!
Ik volgt je met belangstelling, en bereidt me al weer voor op een trip naar Gambia nog ff lekker zonnen want daar is het de vorige keer niet genoeg van gekomen.Het bruine leven was zo slecht nog niet.
Hier regent het , maar de temp is boven normaal, 10 gr.. brrrrr Groetjes, Gert Colenbrander

Anoniem zei

Super Gerrit, we genieten op afstand mee!

Anoniem zei

Marc en Chantal