Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 10 oktober 2012

Emelle, woensdag 10 okt. 96 km

Beste allemaal,

Vandaag een heuvelachtige route van Philadelphia naar Emelle in Alabama.
Heuveltjes, 33° en  een klein wolkje

Ik had geen idee dat er zoveel naaldbossen in Mississipi zouden staan. De trucks met bomen rijden af en aan. Het is bijzonder lekker weer vandaag 33 graden en ik heb de wind mee. Ik slaap vanavond weer bij een Warmshowerhostgezin.
Dit stukje schrijf ik nu in de bibliotheek van een College in Scooba, de leerlingen krijgen regelmatig op hun lazer dat ze rustig moeten zijn. Na Scooba nog een aardige manier gezien hoe je de highway kunt opruimen:
Gevangenen van de lokale gevangenis lopen in opvallende streepjespakken met plasticzakken langs de snelweg, met bewaking natuurlijk. Foto in het album.

Emelle 18.20 ben nu bij mijn Warmshowergezin, jonge familie 4 meisjes. Voordat ik aankwam nog pech gekregen, lekke band doordat mijn velglint was doorgesleten, band geplakt, hier een reservestuk velglint gekregen, hopelijk blijft hij goed zitten

Greetz,

Gerrit

2 opmerkingen:

Albert zei

Hoi Gerrit,

Wat een lekker weer bij jou.
Zijn de pinda's lekkerder in Amerika?


groet

Albert

Anoniem zei

Een warmshower? Met die temperaturen zal je eerder zin hebben in een koude douche lijkt me ;-)

Grt Steef