Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 11 oktober 2012

Demopolis, donderdag 11 okt.

Beste allemaal,

Mijn laatste overnachting was in een wel heel erg gastvrij Warmshower gezin.


Een jong echtpaar met 4 dochtertjes, ik was beland bij zogenaamde mennonieten.
Ik had altijd het idee dat dat een erg gesloten gemeenschap was, vooral doordat de dames in klederdracht
gaan (lange rokken en hoofdkapjes), maar ik werd zeer open en gastvrij ontvangen. Vanmorgen nog een heerlijk ontbijt gehad en daarna op pad.
 In Livingstone nog even aangegaan bij een bandenzaak van een oom van mijn host, waar ik een nieuwe reserveband voor mijn fiets kon kopen. Ook in Livingstone nog een kop koffie en gebak gebruikt in een zaak die gerund werd door de mennonietische gemeenschap.

 Het was er erg druk, je kon er voor een goede prijs erg lekker spullen krijgen. Wel weer een mooie ervaring.

Daarna door naar Demopolis. Ik kwam nog over een brug met een zogenaamde Historical marker, ik blijk op een oude highway van San Diego naar Savannah te zitten. Ik zit dit nu te schrijven in een Hardees hamburgertent met WiFi. Zojuist bij een camping langs geweest, maar alle 54 plaatsen waren bezet, je kon er nog met gemak een kanon afschieten zonder iemand te raken..... Maar de amerikanen houden nu eenmaal van privacy en van trekkersveldjes hebben ze nog nooit gehoord. Denk dat ik mijn eigen bermcamping maar eens ga zoeken vanavond want het is prachtig weer,
Volle camping in Demopolis

Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: