Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

maandag 8 oktober 2012

Carthage, maandag 8 oktober 79km

Beste allemaal,

Vanmorgen afscheid genomen van Becky en Don mijn hosts in Jackson.

Het grootste gedeelte van mijn route vandaag voerde mij langs de Natchez Trace Parkway.
De Natchez Trace  werd gebruikt door de Choktaw indianen en is ca. 500km lang, tegenwoordig hebben ze een mooie tweebaansweg van gemaakt waar je van de natuur kunt genieten, geen huizen, restaurants e.d. ook commercieel verkeer is verboden.

Het ligt er allemaal mooi aangeharkt en strak gemaaid uit en het heeft dan ook meer weg van een park dan van een stuk natuur.

Na 50 km ben ik er weer afgegaan en dan ben je snel weer in de gewone, minder parkachtige wereld, met vrachtauto´s, tankstations en veel rotzooi langs de weg.
Ik zit nu Carthage en morgen ga ik maar een stukje fietsen naar Philadelpia.

Greetz,

Gerrit

Geen opmerkingen: