Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 5 april 2012

Donderdag 5 april Lubbock - Dickens

Beste allemaal,

Vandaag 109 km gefietst, klein beetje tegenwind. Gelukkig viel het vanmorgen wel mee om de stad uit te komen.

Lubbock is de stad van Buddy Holly, ik wist dat er een Buddy Holly Centre moest zijn en heb er gisteren nog over gedacht om naar het centrum te gaan, maar dat zijn ongeveer 50 stoplichten heen en ook weer 50 terug en het was behoorlijk druk. Vanmorgen bleek het Buddy Holly centrum, museum en park aan  de uitvalsweg te liggen, waarlangs ik de stad verliet. Na de verplichte foto`s kon ik dit ook weer afstrepen.
Het gebied waar ik doorkwam is vooral landbouw, de akkers zijn vaak cirkelvormig, om ze gemakkelijker te kunnen besproeien.

In het plaatsje Lorenzo even naar de bibliotheek geweest om mijn mail te checken, weer terug op de weg bleek mijn achterband langzaam leeg te lopen. Gelukkig bij een werkplaats van landbouwvoertuigen, dus een emmer water was snel voor handen.

Na 109 km gestopt in Dickens, ik slaap in een motelletje.
Vandaag is mijn kilometertotaal boven de 2000km gekomen, wat zo ongeveer het maand gemiddelde is voor fietsreizen. Ik ben dan ook precies één maand aan het fietsen.
In die maand heb ik 15.650 meter geklommen, voor mijn gevoel is dat iets meer dan een maand gemiddelde.

Groetjes,

Gerrit

Geen opmerkingen: