Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

maandag 3 oktober 2011

3 oktober Susheri - Giresun, via de smokkelroute

Smokkelroute? Ja vandaag wel, ik zal hieronder uitleggen hoe en wat.
Vanmorgen na het vertrek kon ik al snel mijn regenpak aantrekken en na 30 minuten gelukkig ook weer uit.
Vandaag wachtte mij het eerste gedeelte de koninginnerit van deze tocht. Etappe 1 naar Sebinkarahisar en daarna naar Giresun over een pas van 2200 meter.
Ik kwam nog langs het riviertje met de opmerkelijke naam OKlu ......!!?? Een peststroompje dat uitmondt tussen twee stuwmeren......


Na een paar uur kwamen de eerste steile stukken waarbij ik moest afstappen, gisteren had ik overigens ook al flinke stukken gelopen, omdat het te steil was.

Zo ongeveer bij mijn vijfde wandelstuk stopte er een auto (met een lege fietsendrager) en twee man.
Toen werd het moeilijk, ze vroegen natuurlijk of ik een lift wilde. Na niet zo lang nadenken heb ik ja gezegd en om een lang verhaal kort en daardoor ook een lang en moeilijk traject kort te houden; de fiets bovenop en ik in de auto.

Onderweg (na de top) moest er nog wel een stukje gefietst worden en ben ik met één van de twee heren afgedaald.
Onderweg heb ik de route goed kunnen zien en deze weg kan wel gefietst worden maar alleen voor SM liefhebbers. Het is enorm stijl en gaat ook regelmatig naar beneden en dan weer omhoog natuurlijk.
Ik denk dat het zeker 3000 klimmeters zouden zijn geworden. dus spijt heb ik er niet van. Voordeel is ook dat ik nu wat ruimer in de tijd zit. Deze berg had me naast minimaal drie fietsdagen ook een enorme partij energie en ergernis gekost. Ik slaap vanavond in hetzelfde hotel als de heren en na het eten hebben we wat bier ingekocht, ik hoop op een gezellige avond.
Dus vandaag maar 42 kilometer gefietst en ruim 600 meter geklommen, maar wel goed uitgerust.
Morgen naar Trabzon.
NB de rest van de foto's heb ik weer bij het album gezet.

Groetjes Gerrit

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo schiet het natuurlijk wel lekker op en kan je voor de winter weer terug zijn.