Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zaterdag 9 april 2011

zaterdag 9 april Hamidye - Gelibolu

Weer op tijd vertrokken, natuurlijk na een kopje thee, en weer klimmen en dalen, gelukkig is de wind weg en is het prachtig weer. De hele dag gaat het eigenlijk door met klimmen en dalen. Onderweg leg ik aan bij een restaurant, dat is altijd een avontuur, want mijn turks is niet zo best. Deze keer heeft de eigenaar een hele handige oplossing. Hij pakt zijn GSM belt een nummer, zegt wat en geeft de telefoon aan mij. Vervolgens krijg ik zijn nederlands sprekende vrouw aan de lijn en zo krijg ik precies wat ik wil eten.
Inmiddels ben ik in een bergachtig bosgebied aangekomen en na een flinke klim heb ik uitzicht op de Egiische zee, een prachtig gezicht. Nog een flink stuk bergaf en dan nog een paar uur klimmen en ik ben in Gelibolu een havenstad aan de Dardanellen. Snel heb ik een hotelletje gevonden voor 25 Lira (ongeveer €13,-) het is een 0 sterren hotel maar ik slaap wel binnen en vlak bij de ferry die me morgen naar Lapseki brengt en dat is dan in Aziatische gedeelte van Turkije. Het is morgen nog zo´n 40 km naar Troye, dat ik ga dan even bekijken en dan zie ik wel verder waar en hoever ik kom.
Het 0 sterren hotel heeft ook WiFi dus ik heb mijn fotoalbum ook weer van de laatste foto´s voorzien,
Nog even: Ik heb vandaag 105 km gefietst, 951 meter geklommen bij ca. 26°C
Groeten,

Gerrit

Geen opmerkingen: