Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

vrijdag 8 april 2011

08-04-2011

Hoi allemaal,

Vanmorge op tij vertrokken vanuit hotel Saray in Edirne, voor vertrek kreeg ik thee aangeboden van het receptiepersoneel.
M.b.v mijn GPS de stad uitgekomen en al snel van de grote weg afgegaan en de binnendoor weg gepakt. Een stuk was half verhard en wat ik dacht dat een vlakke weg zou worden bleken er nog heel wat heuvels in de weg te zitten, soms echte kuitenijters, daar bovenop had ik ook nog een stormachtige wind tegen, toen ik twee keer mijn petje ben verloren heb ik hem maar definitief opgeborgen. Ook zag iki een flink aantal ooievaars, ze waren zich duidelijk aan het verzamelen voor hun terk naar het noorden, een heb ik er door gestuurd naar Someren, ik schat dat hij daar zo ongeveer in september zal aankomen....
Ik ben aardig wat keren afgestapt bij van die typische turkse theehuisjes, daar zitten dan altijd een flink aantal oude mannen en één spreekt er wel duits of engels, want die is dan gastarbeider geweest. Het grappige is dat je echt als gast wordt ontvangen, ook onderweg zijn de mensen enthousiast en vriendelijk. Om ca. 16.00 ga ik eens om me heen kijken voor een kampeerplek en ga een stukje van de weg af een bosgebiedje in. Na een stukje lopen denk ik een geschikte plek te hebben gevonden, alleen ligt daar wel een gladde slang van bijna een meter, omdat ik verwacht daar niet zo lekker te kunnen slapen ga ik maar weer terug naar de weg, later krijg ik onderdak bij een tankstation, ernaast staat een groot gebouw leeg en op een grote uitklap sofa hoef ik alleen maar mijn slaapzak uitterollen. ´s Nachts blijk dat ik niet de eerste gebruiker ben van de sofa want er zit ook een muizennest in, gelukkig houden ze zich redelijk koest en slaap ik prima,


































































































Vandaag aangekomen in Z. v. Hamidiye, N: 41-07'58.0'' O:026-39'29.0''.
Vandaag 74km gefietst en vannacht slaap ik in een leeg huis bij een tankstation. Het is 16 graden.
Ik zit nu op 158m hoogte en heb 575m geklommen, veel tegenwind gehad.
Ik krijg overal gratis thee.

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

He pap,

Dankjewel voor je lieve smsjes en belletje vandaag! Het circus was erg leuk en we hebben ook erg lekker gegeten! Ik voelde me toch wel jarig vandaag, heb jij er ook ééntje op mij gedronken? en misschien nog baklava gegeten? anders moet je dat nog maar doen ;)
Leuk om al je foto's te zien bij de verhalen!
Heel veel succes en plezier, je ziet veel mooie dingen. Geniet ervan!

Liefs, Nienke