Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

vrijdag 22 april 2011

Vrijdag 22 april Sarkikaraagac - Beysehir 60km

Beste allemaal,


Na een ontbijt in de ongezelligste ontbijtruimte ooit, maar wel met veel en lekker vers brood en een eitje, op pad gegaan richting Beysehir gelukkig een plaats die beter is uit te spreken. De planning was een rustige dag, gelukkig waren de hellingen niet steil en er was ook weinig tegenwind. Ik mag wel zeggen, dat dit qua natuurschoon een van de mooiste dagen is tot nu toe. Eerst door het natuurpark Kizeldag en daarna langs het meer van Beysehir met voortdurend besneeuwde bergen op de achtergrond. In het dorpje Kireli even gestopt bij een "oude mannen theehuis", altijd goed voor een kletspraatje. De eerste vraag is altijd uit welk land kom je en die werd deze keer vanuit het publiek beantwoord: Hollanda. Zonder dat ik wist waarom ontstond er een soort van discussie bij de heren, één van hun wist zeker dat ik uit Nederland kwam. Later bleek dat hij 20 jaar in Alkmaar had gewerkt (zijn 3 kinderen woonden er nog). Hij had natuurlijk mijn klompjes herkent met het rood/wit/blauwe lintje. Na 2 glazen thee weer verder langs de prachtige route en in Beysehir snel een hotelletje gevonden, kwaliteit prima, prijs TL30.


Nog even de stad door gewandeld en een heel oude moskee bezocht, het is tenslotte vrijdag. De moskee heeft een volledig houten interieur, de foto´s zijn geupload.
Morgen heb ik een flinke klus: Naar Konya ruim 90 km met twee flinke beklimmingen naar 1500m,
gelukkig zit ik al hoog op ongeveer 1200 meter,

Groeten,

Gerrit

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben je niet een beetje van je route af?

john

Anoniem zei

Hoi pap, ik ben met Mill Hill ook in die moskee geweest! Mooie route en leuke stad, Konya. Veel succes morgen. gr sjoerd, kristy en ....

Gerrit zei

Hoi John,

Dat klopt, maar zuidwest van Aksehir zit een hele nijdige bergpas en ik hoop dat deze route iets mooier is, tot nu toe klopt dat,
vwb kilometers maakt het niet zoveel uit.
Gr.
Gerrit