Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

maandag 25 april 2011

Maandag 25 april Konya - Sultanhani 111 km

Beste allemaal,


Na gisteren de toerist te hebben uitgehangen in Konya en wat te hebben uitgerust, ben ik vanmorgen weer eens op de fiets gestapt. Meteen al heel bijzonder voor deze reis was, dat ik vrijwel het hele struk de stad uit (bijna 10km) op een fietspad reed, soms felblauw, soms rood en dan weer gewoon zwart.  De weg Konya - Aksaray is in feite een rechte weg met heel af en toe een tankstation. De eerste plaats waar je aankomt is Sultanhani. Er ligt een heuvelrugje van 150 meter hoog halverwege en dat is het dan.
Ik zag bij de bergrug een flink aantal mensen voorover gebogen zoeken alsof ze kievisteieren zochten, ik ben even afgestapt en gevraagd wat ze zochten het bleken een soort truffels te zijn (zie fotalbum) De weg is verder vlak, recht en lang.

Gelukkig had ik een windje schuin van achteren en kon lekker opschieten. Ik zit nu op een camping/pension tegenover de Kervanseray waar Sultanhani bekend om is. Een Kervanseray is een onderkomen voor een  karavan, die allerlei goederen langs deze (Zijde) route vervoerden. Om de 40km was een Keervanseray, dat was de afstand die een kameel per dag kon afleggen. Ik ben dus 2x zo goed als een kameel. Morgen ga ik waarschijnlijk naar Ihlara en dat is in Cappadociê iets te zuiden van Aksaray.

Groeten, Gerrit


Geen opmerkingen: