Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 26 april 2011

Dinsdag 26 april Sultanhani - Ilhara 84 km

Beste allemaal,

Vanmorgen vertrokken met een lichte hoofdpijn. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt. Gisteravond tot 02.00 met de eigenaar van het pension alle problemen van Turkije en de rest van de wereld opgelost, onder het genot van een glas wijn. Mustafa is een echte liefhebber, ik wist niet dat Turken zo konden drinken.
Het eerste stuk tot aan Aksaray was nog mooi vlak, af en toe zie je een marmot wegkruipen, grappige beestjes, je krijgt ze alleen nooit op de foto.

Na Aksaray werd het klimmen en er zaten flink steile hellingen tussen in totaal bijna nog 700 m. geklommen, gelukkig was het lekker weer bijna 27graden. Bij Selime kwam ik de eerste bijzonder gevormde rotsen tegen, waar Capadocie zo bekend om is.

Daarna weer door naar Ilhara en dat was weer flink klimmen, deze keer met een prachtig uitzicht op besneeuwde bergtoppen.



Morgen ga ik te voet door de Ilharakloof, een tocht van 15km die heel bijzonder moet zijn, ik ben benieuwd,

Groetjes,

Gerrit

1 opmerking:

Rens zei

Hoi Pap,
Klinkt goed, lekker aan een turks wijntje! Ik ga straks naar Leiden voor een wedstrijd 150m en 300m ter voorbereiding op de competitie van 8 mei. succes weer en tot horens!
Grt. Rens