Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 28 april 2011

Donderdag 28 april Ilhara - Göreme 100km

Beste allemaal,



In laatse blik op de vulkaan Hasan Dag
 Vanmorgen voor het vertrek heb ik me maar eerst eens goed ingesmeerd met zonnebrandmiddel, want het zag er prachtig uit. De bestemming is Derenkuyu, waar een ondergrondse stad is. Op weg er naar toe kwam ik al verschillende bordjes tegen die aangaven dat er nog veel meer van die stden zijn. Ook kwam ik door een groot gebied met oude vulkanen en kratermeren. Om 12.30 was ik na 55km fietsen in Derenkuyu en heb de ondergrondse stad bekeken. Op zich uniek maar ik ben er niet zo kapot van om als een konijn door al die gangetjes te lopen. Ik heb mijn lengte dan ook niet echt mee, verder werden er voortdurend busladingen de gangetjes door gestuurd.

Toen ik weer buiten stond begon het te regenen. Ik heb toen maar besloten door te fietsen naar Göreme in het hart van Capadocië en zit nu in een hostel, er zit hier nog een Zwitsers gezin die op de fiets onderweg zijn naar Vietnam, ze zijn al een jaar onderweg, ze hebben dus de tijd.

Ik hoop dat het wat beter weer wordt, zodat ik op mijn fiets de dalen kan gaan verkennen.

Groeten,

Gerrit

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik hoop ook voor je dat het wat beter weer wordt om de dalen te verkennen, wel apart zo'n ondergrondse stad, maar idd met onze lengtes niet te lang... Hier heeft het vandaag ook wat geregend, maar wrschijnlijk wordt het vanaf nu met de dag beter!

Grts Steef