Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

woensdag 20 april 2011

20-4-2011 Dinar - Egirdir 98km

Vannacht heeft het flink geregend en bij vertrek regende het nog steeds een beetje. De receptionist lag onder de trap op een brits te slapen. Mijn fiets had ik vastgemaakt aan de brandkast in de hal, dus die stond wel safe. Ik zit nu in een flink bergachtig gebied en maak allerlei omwegen om maar zo weinig mogelijk te klimmen, toch zijn de hellingen vandaag een stuk steiler dan gisteren. Het weer zit niet echt mee, een groot gedeelte van de dag, druppelt het wat. Het is constant wisselen van kleding. De temperatuur komt niet boven de 11° C. Via Isparta kom ik in Egirdir waar ik in een pension terecht kom op het schiereiland in het prachtige meer. De eigenaar heeft familie in Nederland, ik lig op de van Goghkamer.
De internetverbinding is bedroevend langzaam, ik denk niet dat het gaat lukken om foto´s te uploaden, dus die houden jullie nog te goed. Morgen ga ik naar Sarkikaraagac (wat een naam), dat zal ook wel flink wat klimmen worden, daarna doe ik een dagje rustig aan en hoop ik Beysehir aan te komen. Ik schiet dan al lekker op richting Konya,

Groetjes,

Gerrit

1 opmerking:

Rens zei

Om te fietsen is de temperatuur wel prima denk ik. Alleen zou het fijn zijn als het droog bleef. Hier is het deze week prachtig weer met bijna 25 graden.
Maandag gaan we bij mama paasbrunchen! Neem dan zelf ook maar een uitgebreid ontbijt en een wat beter hotel/pension dan € 7,50..
Succes weer!