Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

dinsdag 19 april 2011

19-04-2011 Pamukkele - Dinar

Hoi,

Ik ben in Dinar, vandaag 125km gefietst. Het is 7 tot 23 graden.
Ik zit nu op 946m hoogte en heb vandaag 1140m geklommen.
Na een snel ontbijten vertrokken in de richting van Denizli, dat is een vrij grote stad en het duurde wel even vooredat ik daar uit was. Na Denizli kwam ik in een langgerekt dal terecht met ook weer lange rechte wegen. Vandaag ben ik begonnen met verzamelen van bijzonder plaatsnamen. Zo kwam ik door Kocabas, dat is voor ingewijden een Nederlandse bokser van Turkse afkomst, ze kenden Kocabas wel in Kocabas, daarna kwam ik nog door Kaklik (geen uitleg).
Het klimmen ging erg makkelijk lekker een stevige wind in de rug en een helling van hooguit 2% maar wel erg lang.
Een paar keer gestopt bij een werkplaats en een tanksation; je wordt dan terwijl je voorbij fiets aangeroepen en gevraagd of je thee wil drinken. Erg leuk. Aan het eind van de dag moets ik nog wel mijn regenkleding aantrekken, de rest van de dag was het wel lekker weer, de sneeuw op de bergen ligt nu wel erg laag, of zit ik zo hoog?
In Dinar heb ik een "hotel" gevonden dat wel heel uniek is. Centrale verwarming: Op elke etage staat midden op de gang een kolenkachel, verder is het meer dan Spartaans. Alleen koud water etc.. Maar voor €7,50 moet je ook niet zeuren.
Groetjes

Geen opmerkingen: