Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

donderdag 14 april 2011

14-04-2011

Beste allemaal,

Vanmorgen vertrokken vanuit Bergama, ik had al op het weerbericht gekeken en wist dat het slecht weer zou gaan worden, de eerste 40 km bleef het droog, maar ik reed wel met een enorme zijwind en achter me een pikzwarte lucht. In Soma kon ik mijn regenpak aantrekken en heb ik nog evn geschuild bij een tankstation. Later op de dag werd het langzaam beter.
Bij Sulemanli stopte ik maar weer eens bij een theehuis, de mannetjes maakten bijna ruzie om mij bij hun tafel te krijgen. Meestal zit er wel een oud gastarbeider bij enn deze keer was dat ook zo. Na twee glazen thee en praatje ga je dan weer verder. In Akhisar kwam legde ik even aan om een brood te kopen. Dat werd ook weer een heel festijn. Je moet altijd gaan zitten, In Bergama kocht ik een nieuw woordenboek in een stampvol winkeltje, maar ik moest gaan zitten en er werd thee gehaald. Ik ben mar niet gaan zitten, want dan zit je alleen maar tegen van die dikke turkse vrouwenkonten aan te kijken.
Weer terug naar Akhisar. Een brood werd een cola met een pizzaatje en een thee, alles samen voor €1,50.
Weer verder, ik wilde vandaag gaan kaamperen maar zelfs dat lukte niet. Ik had goed en wel mijn tentje, naar ik dacht goed verscholen, opgezet in een olijfboomgaard of er verscheen een mannetje die druk gebarde naar een huis en heel veel turks praatte. Mijn woordenboekje kwaqm nu goed van pas, na wat bladeren bleek te zijn uitgenodigd om in zijn huis te slapen. Snel de tent weer afgebroken en naar het huis.
Hte bleek een twee kamer woning en de boer was gescheiden en woonde daar alleen, dat heb ik weer.
Het kwam erop neer dat ik de hele avond al bladerend in mijn woordenboek thee heb gedronken., de foto`s vertellen de rest van het verhaal.
De data: O v. Selendi, N: 38-46'43.8'' E: 027-54'39.8''.
103km gefietst. Het is 9 graden ik zit nu op 160meter hoogte en ben vandaag 582m geklommen.
gr. Gerrit

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi pap,

Mooie foto's allemaal. Je ziet heel veel. Mag je vannacht in een bed slapen of slaap je in het hooi? Veel succes morgen en veel plezier!

xx Nienke en Aniel

Anoniem zei

Hi daddy!

Wat een temperatuur verschillen, de ene keer kun je factor 50 opsmeren de andere keer fiets je met een paraplu boven je hoofd in een temperatuur van 9 graden. Slaap lekker tussen de varkens! :-) We zien de foto's met plezier tegemoet!

Grts Steef en Kelly