Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 14 oktober 2012

Opelika, zondag 14 oktober

Beste allemaal,

Gisteren uit Selma vertrokken, over de National Voting Right Trail gefietst. Onderweg kom je verschillende aanduidingen tegen waar men onderweg heeft gekampeerd en halverwege is een herdenkingscentrum.


Er komen daar niet veel gasten en zeker niet op de fiets uit Nederland, ik moest met een van de opzichters op de foto voor hun journaal.

Het was trouwens flink klimmen en dalen, met een lichte tegenwind.Na Montgomery, wat een grote stad is een kampeerplekje gezocht, uitgekomen bij No-name camp dat ligt ongeveer 100 meter van de weg het bos in, er is een keten van deze kampeerplekken in Amerika alleen niet iedereen weet dat.
Camp No name
Al met al 115km gefietst.
Zondag van Shorter naar Opelika gefietst, onderweg kom je door Tuskegee, waar de Afro-amerikaanse vliegers en andere vliegtuig bemanningsleden werden opgeleid in de Tweede wereldoorlog, toen iets heel bijzonders.

Het wordt hier dan ook breed uitgemeten. Vandaag was het ook weer flink klimmen bij een temperatuur van 35°. Vannacht slaap ik bij een Warmshowerhost, ze wonen in een mooie houten woning net buiten Opelika.

Groetjes,

Gerrit

PS: Ik heb weer een flink aantal foto´s toegevoegd aan mijn album.

Geen opmerkingen: