Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

zondag 11 maart 2012

Zaterdag 10 maart Alpine Jacumba

Redelijk geslapen, maar nog steeds last van mijn jetlag. De oude baas die gisteren langs mijn tent wandelde, leverde vanmorgen een flinke zak met gedroogd fruit af, erg vriendelijk.

Mijn spullen ingepakt en om 07.00 zat ik weer op de fiets. Verder bergop, om 08.30 stevig ontbijt gehaald bij Riverside drive Junction. In een authentiek amerikaans restaurant met veel Yeah and serveersters die zeggen:
"And now eat!", je moet dan ook flink je best doen om je bordje leeg te krijgen, vooral de geprakte bruine bonen kosten nogal wat moeite.

Daarna weer verder, vandaag 3x naar 1500m., maar dan heb ik het ergste klimmen wel gehad. Onderweg rijden me regelmatig fietsers voorbij, maar die rijden met assistance, dwz er rijdt een auto mee met hun spullen.

Pine Valley, Buckman Springs en Live Oak Springs zijn de etappe punten na elke klim. Voor Jacumba kom ik het ijzeren gordijn tegen; het hek om illegale immigratie vanuit Mexico tegen te gaan.
In Jacumba even wat gegeten en daarna mijn tentje een paar kilometer verderop neergezet, lekker rustig achter een stel heuveltjes, ´s nachts is het nog redelijk fris maar mijn slaapzak is prima.

Grtz,

Gerrit

Geen opmerkingen: