Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

maandag 11 april 2011

Maandag 11 april Troje - Endremit 98 km

Beste allemaal,

Vanmorgen om 09.00 vertrokken uitr het hotelletje bij Troje, het wewer zag er prima uit, dus ik heb me nog maar eens goed ingesmeerd. Na een uurtje bleek dat behoorlijk overbodig te zijn, want het begon te betrekken en na nog een uur reed ik in de stromende regen. Het was met 6° ook behoorlijk koud. Af en toe stoppen bij een restaurantje en weer opwarmen, er staat hier bijna altijd nog een ouderwetse kolenkachel en je krijgt hier ook weer altijd Cai (thee). Ook was het vandaag weer flink klimmen, vandaag 954 m.
Gelukkig werd het om een uur twee weer droog en een uurtje later kwam de zon ook weer door.
Na een flinke klim begon de afdaling met uitzicht op zee en het eiland Lesbos.
Daarna kwam ik aan een kust met allerlei apartementenparken voor waarschijnlijk Turkse toeristen.
De weg was hier lekker vlak en om 18.00 uur weer een hotelletje ingedoken, kamperen is hier vrijwel niet mogelijk door de vele huizen en de kamers blijven hier erg goedkoop (met een beetje afdingen)
Zodadelijk zal ik de foto´s van vandaag weer uploaden, dan is dat ook weer gebeurd.
Morgen ga ik naar Bergama. Daar blijf ik twee nachten om de Akropolis te bezoeken en om een beetje van 5 fietsdagen uit te rusten,

Groeten,

Gerrit

1 opmerking:

Rens zei

Je hebt vandaag volgens mij weer een behoorlijke stijle klim gehad!(?) Veel plezier met het bijkomen in Bergama. Nog gezwommen in de zee of is het daar te koud voor? Grt. Rens