Mijn blog



Na mijn pensionering probeer ik 2x per jaar een aantal weken op fietsreis te gaan. Dit bevalt me uitstekend. Bezochte landen tot nu toe.
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië en Azerbaijan.
Azië: Iran, Pakistan, Kazachstan, Kirgizië, Uzbekistan, Tadjikistan, India, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Thailand, Laos en Vietnam.
Afrika: Marokko, Gambia,en Senegal.
Verenigde Staten (Californië, Arizona, New Mexico, Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi, Alabama en Georgia)

In dit blog vindt je de verslagen van mijn fietstrips, zoals in alle blogs, het laatste verslag bovenaan het oudste onderaan.

In de rechterkolom: De routes en de links naar mijn fotoalbum




Routes 2020

maandag 4 april 2011

04-04-2011

Zo eindelijk weer op de fiets, vandaag redelijk wat klimmen, eerst naar een klooster Drjanovski een beetje vergane glorie en erg toeristisch, daarna verder omhoog en in Gabrovo een visje gegeten het was prima weer om buiten te zitten vandaag. Weer door naar de afslag naar het Sokolski klooster. Het was een enorme steile klim om boven te komen, maar het klooster ligt er prachtig bij. Het was binnen even zoeken of ik überhaupt een kamer kon krijgen. In de kapel stond een non uit de bijbel voor te lezen op een zangeige toon met een heel hoog stemmetje. Achter een toonbank met souvenirs stond een minivrouwje die ook over de kamers bleek te gaan. Voor 20 Leva
kon ik overnachten. De kamer zag er prima uit, later bleek er geen warm water te zijn, de TV begon te roken toen ik de stekker in het contact stopte en deverwarming werkte ook al niet. Ik heb met mijn lange ondergoed aan geslapen, na eerst nog buiten op een brander te hebben gekookt, want er was geen restaurant in de buurt.
Toch wel een apart ervaring.
Lokatie: N:42-47'.52.7'' O:025-20'.18.6''.
Ik heb 65km gefietst. Het is hier 9graden.
Ik zit op 720m hoogte en heb 846m geklommen.

Groeten Gerrit

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Gerrit,
Suc6 met je vervolgetappe!
Vergeet onderweg niet om te genieten.
Groeten uit Afghanistan!
Aniel

Anoniem zei

Gerrit, iets in mij zei dat je weer enroute bent....succes en we zullen je verhaal met veel plezier volgen. John (BAD1)

Rens zei

Die 846 meter klimmen is vast een kuitenbijtertje geweest!